maandag 6 april 2020

Vakantie : uitdaging van de dag ...



Dag Lieve kinderen,

Doen jullie mee aan... 'de uitdaging van de dag' ?
Stuur maar een foto of reactie door, dan plaats ik die op deze blog.



Vrijdag 17 april 2020

Spelletjes-dag

Nu we 'in ons kot' moeten blijven, is het misschien tijd om de spelletjes eens uit de kast te halen.
Wat is jouw lievelingsspel ?  Uno ? Levensweg ? Doolhof ? Vier op een rij ? ...?
Uitdaging : Speel met iemand uit jouw gezin of liefst allemaal samen een gezelschapsspel.
Neem een selfie tijdens het spelen en stuur die door.
Veel succes !!!



Donderdag 16 april 2020

complimenten-dag 

Oei oei oei, vandaag komt de uitdaging een beetje laat.
Uitdaging : Maak vandaag iemand blij met een leuk, lief, grappig complimentje.
Dat kan je mama, papa, broer of zus zijn maar, misschien via mail ook een klasgenootje, oma of buur.
Veel succes !!!



Woensdag 15 april 2020

bak-dag

In de klas leerden we een appelcake bakken.  Weten jullie nog ?
Uitdaging : Lukt het om die thuis te bakken ?
Veel succes !!!


Dinsdag 14 april 2020

Opruim-dag

Het ziet er naar uit dat het zonnetje vandaag wat minder zal schijnen. 
Handen uit de mouwen voor een klusje ???
Uitdaging : Zoek een hoekje in huis af in de tuin dat dringend opgeruimd moet worden.
Neem een foto voor en na het opruimen.
Veel succes !!! 



Maandag 13 april 2020

Sport-dag
Dag lieve kinderen, hopelijk hebben jullie een beetje genoten van het paasweekend.
Iedereen vanuit zijn kot !!!

Een nieuwe uitdaging : bekijk het filmpje.  Kunnen jullie dit nadoen ?
Voor wie durft... stuur een foto of filmpje door.
Veel succes !!!

Noa Stuurde een sportfilmpje door.  Je kunt het hier helaas niet openen.
We bekijken het dan eens samen in de klas.



Vrijdag 10 april 2020


Dit weekend vieren we Pasen.

Op Facebook deden ze enkele weken geleden een oproep om beren achter het raam te zetten.

Misschien hebben jullie ook een beer gezet of... trok je zelf op berenjacht.

Deze week kwam een nieuwe oproep... hang een paasei aan het raam.

Zo kunnen kinderen tijdens een wandeling paaseieren zoeken.



Uitdaging : kleur een paasei  hang het aan je raam.

Hieronder een voorbeeld maar je mag ook zelf een tekening kiezen.
Ik stuur de tekening ook naar Classroom.
Veel succes !

Bravo Siebe !!! Mooi !!!

Kids-n-fun | Kleurplaat Paaseieren Paaseieren




Donderdag 9 april 2020

Speurneuzen-dag.

Kennen jullie de kleuren van de regenboog nog ?
Uitdaging : zoek bij elke kleur iets uit de natuur. Maak er een foto van.
Hieronder alvast een voorbeeld.
Veel succes !!!
Set Van Banner Met Natuurelementen Stockfoto's - FreeImages.com






Woensdag 8 april 2020

Verras-dag



Noa geniet van het zonnetje.
Heeft ze haar ouders verrast door iets voor hen te bakken ?
Goed gedaan meid !!!!!


Andres verrast ons met een leuk kaartje met foto's van deze coronatijd.
We kijken al uit om dit alles opnieuw te kunnen beleven.
Dank je wel Andres voor de foto's.

Kan jij vandaag iemand verrassen ?  Mama ? Papa ? Broer of zus ? Klasgenootje ?
Misschien met een knutselwerk of een leuke tekening of een aperitiefje of een lieve mail of...
of... of... kies zelf maar.
Laat je iets weten ?


Ik heb meester Emiel en juf Liza verrast met jullie lieve wensen.
Ik kreeg dit bericht terug.









Dinsdag 7 april 2020

Bloemetjes-dag

Lees het gedicht : Lente
Uitdaging : Zoek de mooiste bloem uit jouw buurt en neem er een selfie bij .
(De bloem NIET plukken)
Stuur de selfie door naar meester Mattis, juf Heidi en juf Tina.

Veel succes !

Lente
Ik voel de wind langs mijn gezicht
Ik snuif de geuren van de lente
Ik voel de kriebels in mijn benen
De lente komt een kijkje nemen



Ik hoor bijtjes lustig zoemen
Ik geniet van elke bloem
Ik hoor vogeltjes fluiten
De lente komt naar buiten



Ik zie dat alles begint te leven
Ik geniet van de natuur
Ik zie de heldere lucht
Dit is de eerste lente zucht








Maandag 6 april 2020


Kook-dag.


Proficiat Noa !!! Goed bezig !!!!

In de klas leerden jullie allemaal pannenkoeken bakken.
Jullie eerste uitdaging : Wie lukt het om vandaag pannenkoeken te bakken voor het gezin ?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten